Whistler Mountain - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Burgers - WaarBenJij.nu Whistler Mountain - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Burgers - WaarBenJij.nu

Whistler Mountain

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

11 Mei 2024 | Canada, Jasper Park Lodge

10 mei 2024

Vandaag was het wederom mooi weer.

Wel iets meer bewolking dus wij vroegen ons af of een trip naar Whistler Summit met de Skytram wel zou lonen.

Blij dat we het wel gedaan hebben, want het was weer een fantastische belevenis.

Eerst van Jasper, 1064 m boven zeeniveau, naar de SkyTram gereden en om 11.00 uur met de SkyTram in 7 min naar 2277 m.

De rest (naar de top) moesten we lopen….. 1,5 km en 187 hoogtemeters verder stonden wij dan eindelijk op 2464 m en keken neer op alle plaatsen waar we de afgelopen dagen hadden gewandeld.

Ook onze CampGround was meermaals tijdens deze route goed te zien.

Uiteraard moesten we ook weer terug naar de SkyTram.

Bij het eindpunt van de SkyTram is een winkeltje en een restaurant.

Omdat het al bijna 13.00 uur was hebben we natuurlijk daar geluncht met uitzicht over Jasper en onze CampGround.

Daarna reden we via Jasper terug naar de CampGround. Hinke liep vanuit Jasper terug met een boodschap in haar rugzak. En ik reed met de mannen via de sanitaire dumpplaats voor Campers en Carravans terug naar de CampGround.

Vanavond hebben we weer gepofte aardappelen uit het kampvuur en hamburgers van het kampvuur gegeten zoals het echte kampeerders betaamt.

Morgen lopen we naar Jasper en gaan vanuit het stadje door naar drie andere Lakes die we vandaag van boven hebben kunnen zien. We gaan ook vroeg eten om dan rond 18.00 naar een plek te rijden waar onlangs veel beren zijn gezien. Vorige keer dat we hier waren zagen we er meerdere, deze keer nog niets. Wel enorm veel Elks. Er was er vanavond eentje vlak achter onze RV aan het grazen. En, wel bijzonder, gisteren (dat had ik nog niet verteld) zagen wij een Lynx.

• 11 Mei 2024 - 08:28

Ben Burgers:

Wat een hoogteverschillen,,, Gelukkig hoefden jullie niet het hele eind naar boven te klimmen. Het uitzicht lijkt me vanaf die hoge plek inderdaad fantastisch. Dat jullie een echte lynx in het wild gezien hebben is wel heel bijzonder. Ik zie regelmatig een Lynx bij Aviodrome maar dat is jammer genoeg een ruimtevliegtuig [e-1f600]. Morgen maar goed oppassen dat die beren zich gedragen en geniet er weer van!

Liefs van (O)pa Ben Sr (En ook van James die naast me ligt).

• 11 Mei 2024 - 09:38

Joke:

Spannend allemaal zeg, vooral de wilde dieren zien. Dat maak je niet vaak mee.en het noorderlicht is wel heel erg mooi daar,

wel bijzonder dat het bij ons ook een keer te zien was hè?

nou nogmaals heel veel plezier en succes met het klimmen

xxx (o)ma Joke

• 11 Mei 2024 - 09:50

Nancy:

Heel bijzonder allemaal! Hoop dat julie inderdaad ook beren te zien krijgen. Veel plezier!